Popcorn – Czy ta przekąska jest dla każdego?

Chyba nie ma na świecie osoby, która nie kocha popcornu. Ten smaczny przysmak, który przygotowywany jest z prażonych ziaren kukurydzy, cieszy się uznaniem wśród dzieci jak i dorosłych, którzy często nie wyobrażają sobie oglądania filmów bez smacznej przekąski. Czy jest on jednak zdrowy? Czy mogą go jeść osoby na diecie? Sprawdź czym jest popcorn i ile zawiera kalorii. 

Popcorn doskonałym przysmakiem dla każdego! 

Popcorn jest przekąską, która przygotowywana jest z prażonych ziaren kukurydzy. Pod wpływem ciepła ziarno eksploduje, zamieniając się w biały, lekki, dość duży kąsek. Wiele osób zastanawia się, czy jedzenie popcornu ma wpływ na sylwetkę i samopoczucie. Czy słusznie? Wszystko zależy od przyrządzenia popcornu, gdyż sekret tkwi nie tyle co w samym jedzeniu, a sposobie jego przygotowania.

Popcorn kalorie. Czy aby na pewno jest to smakołyk, na który może pozwolić sobie każdy?

Popcorn nie ma dużo kalorii, dlatego chętnie sięgają po niego osoby w różnym wieku. W 100 g gotowego produktu, znajduje się około 370 kcal. Jest to na prawdę nie dużo, gdyż ze względu na lekkość produktu, jest to na prawdę objętościowo duża porcja. Dla porównania- popcorn kalorie w szklance to tylko 8 g! Czego nie robić podczas prażenia kukurydzy, aby ta lekka przekąska nie zamieniła się w bombę kaloryczną? O to kilka ważnych zasad, których należy się trzymać!

Jak jeść popcorn, żeby nie zawierał dużej ilości kalorii?

Tak samo jak w przypadku wielu innych produktów, kaloryczność zależy od sposobu przygotowania przekąski, oraz dodatków, które najczęściej znajdują się jako ulepszacz smaku. Zdecydowanie najwięcej kalorii ma popcorn sprzedawany w kinie lub na imprezach okolicznościowych. Do jego produkcji, wykorzystuje się nieco więcej tłuszczu, a na dodatek, ogromna ilość soli, która ma zachęcić do zakupu napoju, nie tylko podnosi kaloryczność, ale również negatywnie wpływa na samopoczucie i figurę. osoby przebywające na diecie, powinny raczej unikać tego typu produktu. Doskonałą alternatywą będzie kupny, sklepowy popcorn, którego kaloryczność jest zdecydowanie mniejsza. Warto jednak pamiętać o tym, że najlepszy smak osiągniemy wyłącznie przygotowując przysmak w domu.

Domowy popcorn. Jak go przygotować?

Samodzielne przygotowanie popcornu nie jest trudne. Wystarczy kupić ziarna kukurydzy, przygotować garnek z grubym dnem i pokrywkę do niego, która zapobiegnie wypadaniu strzelających ziaren po za naczynie. Ponadto przyda się tłuszcz, najlepiej olej rzepakowy, który jest najzdrowszą alternatywą tłuszczu, oraz smaczne dodatki, takie jak sól czy zioła. Aby przekąska zawierała jak najmniej kalorii, wystarczy delikatnie posmarować dno garnka tłuszczem, rozgrzać go, a następnie wrzucić ziarna. Dzięki tej technice, ziarna nie będą przywierać do dna, przypalać się, a co najważniejsze, nie będą zawierać dużo kalorii.

Czy tylko kalorie mają znaczenie? Dlaczego warto wybrać popcorn na przekąskę?

Popcorn jest najlepszą propozycją przekąsek, którymi najczęściej się delektujemy. Wszystko za sprawą składu. W 100 gramach produktu znajduje się zaledwie 370-380  kcal, a gotowy produkt ma 7 mg sodu, 274 mg potasu, 13 g błonnika i między innymi magnez, którego przypada aż 123 mg na porcję. Jak widać, produkt ten nie tylko zawiera mało kalorii, ale również może stanowić dodatkowy sposób na uzupełnienie cennych składników odżywczych, takich jak magnez, żelazo, wapń, a nawet witaminę B6. Doskonale nadaje się dla dzieci i dorosłych w każdym wieku!

Popcorn jest smaczną, zdrową przekąską, na którą może pozwolić sobie każdy, dlatego koniecznie przygotuj go samodzielnie w domu.